عطاری نسیم

فروشگاه اینترنتی عطاری نسیم

عطاری نسیم

فروشگاه اینترنتی عطاری نسیم

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

Argan Tree که متعلق به خانواده Sapotaceae است، در جنوب غربی مراکش زندگی می کند و حدود 8000 کیلومتر مربع اشغال می کند و می تواند بیش از 200 سال زندگی کند. در سال 1998، یونسکو این جنگل آرگان را به عنوان ذخایر بوم شناختی به دلیل ارزش زیست محیطی آن و اهمیت آن برای اقتصاد محلی این منطقه اعلام کرد.


روغن آرگان از هسته درخت آرگان استخراج می شود. این میوه در خارج از سبز و گوشتی است و حاوی سنگ سخت پوشیده شده با دو یا سه هسته ای است که از روغن آن به دست می آید.


روغن آرگان چگونه استخراج می شود؟

همچنین نفت آرگان به عنوان "طلا مایع مراکش" شناخته می شود، از هسته های استخراج شده است که به طور خاص توسط زنان از طریق روش های نابالغ سنت بربر استفاده می شود.


روغن آرگان دارای مصرف خوراکی و آرایشی است؛ روغن آرگان برای پخت و پز قبل از فشار دادن به آرامی تفت داده شده است، در عین حال، روغن آرگان برای استفاده از لوازم آرایشی از لوبیای نارس استفاده شده و با فشار دادن مکانیکی سرد برای اطمینان از کیفیت روغن حاصل می شود:


1 لیتر روغن آرگان ظرف 4 ساعت پس از پردازش می تواند تا 2 سال حفظ شود، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها، کیفیت برتر، رطوبت کم، طعم تلخ و رنگ طلایی.

Related image

خواص و مزایای روغن آرگان


روغن آرگان راز خانم های مراکش است و به طور سنتی برای صدها سال برای کاهش چین و چروک و پوست خشک پوست به علت خواص ضد پیری استفاده می شود. زنان مراکشی نیز از آن استفاده کردند تا جوش های پوستی را از پوست برداشته، ظاهر زخم، ناخن های شکننده و افزایش دهنده درخشندگی و قدرت مو را بهبود بخشند.


به دلیل اهمیت، روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده (الی 49٪، لینولئیک 36٪)، اسکوالن، توکوفرول ها (به ویژه گاما توکوفرول)، ترکیبات فنلی (اسید فورولیک، و غیره) و استرول ها هستند. این ترکیبی از ترکیبات آن را بسیار مفید برای ضد پیری، کشش، و مرطوب کردن پوست و مو است.

  • ۹۸/۰۵/۰۶
  • حمیده قربانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی