عطاری نسیم

فروشگاه اینترنتی عطاری نسیم

عطاری نسیم

فروشگاه اینترنتی عطاری نسیم

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

روغن مومیایی از چه چیزی ساخته شده است و چه خواصی دارد؟
با این مقاله از سری مقالات مجله نسیم همراه ما باشید.
کلمه مومیا یا مومیایی که گاهی مومنایی نیز گفته می شود ریشه یونانی دارد. ماده‌ای است که به مقدار بسیار کم از شکاف سنگ‌های کوهستانی بعضی از نقاط زمین خارج می‌شود.
عده‌ای از پزشکان طب سنتی، بعضی از گیاهان دارویی را منشا آن می‌دانند که در طول تاریخ عمر زمین، به عللی در لابلای سنگ‌ها حبس شده و پس از تخمیر به‌‌‏تدریج جریان یافته و از سنگ‌ها خارج می‌شود.


خواص دارویی روغن مومیایی

– قدرت و نفوذ این ماده در بدن و بافت‌ها بسیار زیاد است، سلول‌های بدن را تقویت کرده، مفرح و مقوی کلیه اعضای بدن است؛ تمامی اخلاط بلغمی و سردمزاج بدن را متلاشی کرده و دفع می‌‌‏کند.

-برای درمان بیماری رعشه، برخی ناراحتی‌‌‏های رحمی و ثقل زبان یا « اختلال در تکلم، به‌‌‏دلیل مشکلات زبان » مفید است. به درمان سکته‌‌‏های سخت‌‌‏علاج کمک می‌کند، در درمان خونریزی از معده و اثنی‌‌‏عشر و شش‌ها مفید است.

-دو مثقال « حدود ده گرم » مرزنجوش را بجوشانید بعد یک حبه مومیایی را در آب صاف کرده، آن را در جوشانده حل کنید و بخورید. سردردهای افراد سرد مزاج را درمان می‌کند.

-دو مثقال آویشن را بجوشانید بعد دو حبه مومیایی را در آب صاف کرده، آن را حل کنید و بخورید. به درمان لقوه، فلج و سستی‌های اعضا بدن کمک می‌کند. لقوه، نوعی بیماری است که با علایمی مثل کج شدن فک و لب و دهان خود را نشان می‌‌‏دهد

-آن را در آب زیره و رازیانه حل کرده و بخورید. صدای داخل شکم، نفخ وضعف معده و روده را برطرف می‌‌‏کند.

-اگر استخوان شکسته باشد، آن را سر جای خودش قرار دهید مقداری از آن را ، هر روز بخورید. در مدت کوتاهی شکستگی جوش می‌خورد.

-اگر مقداری از آن را ضماد کنید، و مقداری از آن را هم با آب رازیانه و زیره مخلوط کرده بخورید، درد حاصل از ضربه‌خوردگی برقفسه سینه، کبد یا دنده‌ها را تسکین می‌دهد.

-آن را با روغن شتر یا کوهانِ آب‌‌‏کرده شتر، مخلوط کنید و روزی سه مرتبه عضو را با آن ماساژ دهید و یک قاشق چایخوری از آن را هم بخورید. کوفتگی یا ضربه خوردگی عضو را درمان می‌کند.

-آن را با روغن خوراکی حل کرده و بر موضع بمالید. درد موضعیِ ناشی از ضعف را درمان می‌کند.

برگرفته از کتاب گیاهان دارویی، تألیف احمد حاجی شریفی

شما می توانید مومیایی اصل هندی که وارداتی از کشور هندوستان می باشد را از فروشگاه اینترنتی عطاری نسیم تهیه فرمایید.




خرید مومیایی اصل هندی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی